Halloween hè una celebrazione annuale, ma ciò chì hè veramente una celebrazione?E cumu hè natu stu custumu peculiar ?Hè, cum'è certi pretendenu, una spezia di cultu di demoniu ?O hè solu un vestigiu innocu di qualchì anticu rituale paganu?
A parolla stessu, "Halloween", hà daveru a so origine in a Chiesa Cattolica.Veni da una corruzzione cuntratta di All Hallows Eve.U 1 di nuvembre, "All Hollows Day" (o "All Saints Day"), hè un ghjornu cattolico di osservanza in onore di i santi.Ma, in u 5u seculu aC, in l'Irlanda celtica, l'estiu hè finitu ufficialmente u 31 d'ottobre. A festa era chjamata Samhain (sow-en), l'annu celticu.
Una storia dice chì, in quellu ghjornu, i spiriti disincarnati di tutti quelli chì eranu morti in tuttu l'annu precedente vultavanu in cerca di corpi viventi per pussede per l'annu dopu.Hè stata criduta per esse a so unica speranza per l'oltretomba.I Celti crèdenu chì tutte e lege di u spaziu è di u tempu sò stati suspesi durante stu tempu, chì permettenu u mondu spirituale di mischjà cù i vivi.
Naturalmente, l'ancora viva ùn vulia micca esse pussede.Allora, a notte di u 31 d'uttrovi, i paisani spegnevanu i fochi in e so case, per fà friddi è indeserate.Allora si vestanu in ogni modu di costumi macabri è sfilanu rumorosamente intornu à u vicinatu, essendu u più distruttivi pussibule per spaventà i spiriti chì cercanu corpi da pussede.
Probabilmente una spiegazione megliu di perchè i Celti spenghjenu i so fochi ùn era micca di scuraggià u pussessu di u spiritu, ma per chì tutte e tribù celtiche puderanu riaccendere i so fochi da una fonte cumuna, u focu Druidic chì era mantinutu brusgiatu in u Mediu di l'Irlanda, à Usinach.
Certi cunti dicenu di cumu i Celti brusgiavanu qualcunu à u palu chì si pensava chì era digià pussede, cum'è una sorta di lezioni per i spiriti.Altri cunti di a storia celtica debuns these stories as myth.
I Rumani anu aduttatu i pratichi celti cum'è i so propiu.Ma in u primu seculu d.C., Samhain hè statu assimilatu in celebrazioni di alcune di l'altri tradizioni rumane chì anu fattu in uttrovi, cum'è u so ghjornu per onore à Pomona, a dea rumana di frutti è arburi.U simbulu di Pomona hè a mela, chì puderia spiegà l'origine di a nostra tradizione muderna di bobbing for Apples in Halloween.
A spinta di e pratiche hà ancu cambiatu cù u tempu per diventà più ritualizatu.Cum'è a credenza in u pussessu di u spiritu diminuì, a pratica di vestiti cum'è hobgoblins, fantasmi è streghe hà pigliatu un rolu più cerimoniale.
L'usu di Halloween hè statu purtatu in America in l'anni 1840 da l'immigranti irlandesi chì fughjenu a fame di patate di u so paese.À quellu tempu, i scherzi preferiti in a Nova Inghilterra includenu a ribalta di l'abitazioni è i cancelli di recinzione sfondati.
Si pensa chì l'usanza di trick-or-treating ùn hè micca urigginatu cù i celti irlandesi, ma cù un usu europeu di u IX seculu chjamatu souling.U 2 di nuvembre, u ghjornu di All Souls, i primi cristiani caminavanu da u paese à u paese per mendicà per "pasti d'anima", fatti di pezzi quadrati di pane cù ribes.Quantu più torte d'anima riceveranu i mendicanti, più preghiere si prumetteranu di dì in nome di i parenti morti di i donatori.À l'epica, si crede chì i morti fermanu in limbu per un tempu dopu a morte, è chì a preghiera, ancu da i stranieri, puderia accelerà u passaghju di l'ànima in u celu.
L'usu di Jack-o-lantern prubabilmente vene da u folklore irlandese.Cum'è u racontu hè dettu, un omu chjamatu Jack, chì era notu cum'è ubriacu è imbroglione, hà ingannatu Satanassu per cullà un arbre.Allora Jack hà sculpitu una maghjina di una croce in u troncu di l'arburu, intrappulà u diavulu in l'arbulu.Jack hà fattu un pattu cù u diavulu chì, s'ellu ùn l'averebbe mai più tentatu, ellu prumetterà di falà l'arbulu.
Sicondu u racontu populari, dopu à a morte di Jack, hè statu denegatu l'ingressu à u celu per via di i so modi maligni, ma hè statu ancu denegatu l'accessu à l'infernu perchè avia ingannatu u diavulu.Invece, u diavulu li dete una sola brace per lampà u so modu à traversu a bughjura frigida.A braccia hè stata posta in un turnip scavatu per mantene a luce più longa.
L'Irlandesi anu utilizatu i rapi cum'è e so "lanterne di Jack" urigginariamente.Ma quandu l'immigranti sò ghjunti in l'America, anu truvatu chì e zucche eranu assai più abbundanti cà i rapi.Allora u Jack-O-Lantern in America era una zucca scavata, illuminata da una tigna.
Allora, ancu chì certi culti anu aduttatu u Halloween cum'è a so "vacanza" preferita, u ghjornu stessu ùn hè micca cresciutu da e pratiche male.Hè cresciutu da i rituali di i Celti chì celebranu un annu novu, è da i rituali di preghiera medievale di l'Europeani.È oghje, ancu parechje chjese anu partiti di Halloween o avvenimenti di scultura di zucca per i zitelli.Dopu tuttu, u ghjornu stessu hè solu u male cum'è unu cura di fà.
Tempu di Postu: Mar-12-2022